tisdag 8 november 2011

Första helgen i November

 


Alla helgons helg började med ett litet besök på Jonas mammas grav. Sten är så fin och nyputsad. Ett litet hjärta och en lykta som lyser från våran familj. Ett ljus tändes även för Jonas farfar och farfars bror i Landa. Jag har alla mina släktingar i småland så det får bli till att tända nästa år.
En tradition som jag är uppväxt med, och tycker mycket om den. Det lyser då vackert i mörkret med alla lyktor.

Sen var det till at bege sig hem och sanera hemmet. Det var behövligt och det känns så vansinigt befriande. Nu har jag jobbat i 3 veckor i sträck med endast en dags ledighet och det känns kan jag lova. Ett himla farande överallt har det varit också. Stockholm, Karlstad, Oslo, Katrineholm där jag dessutom glömde min väska och fick springa av tåget igen coh ta nästa hem till Göteborg. Tur man jobbar med det, bara att boka om nästa och även hinna med att hälsa på personalen i buktiken. Trevligt!

Efter städsanneringen fick vi fint besök av Fredik, Marie och lille Ludvig. Grabbarna skulle på gubbaträff, dricka öl och spela spel. Det innebar ju att jag och Marie med "alla" barnen fick vara hemma och äta en härlig saffrans/fisk soppa och dricka gott vin. Smaska på lördagsgodis och titta på film när barnen väl somnat.
Mitt i detta har ju Tuvalisa hunnit med att vara sjuk men det är ju så småbarnslivet är....




Söndagen avslutades med en promenad och mysigt kalas för farmor Sally som fyllde 89 år i måndags. Ett kort med alla barn, barnbarn och barnbarns barn fick hon i pressent. Härliga människa!

 
Nu är jag ledig i morgon och ska försöka att inte missa Antons BVC tid, har bara gjort det som senaste 4 gångerna ;) hua stackars pojk, han verkar ju ha en aningens disträ mamma :)
 
Ta hand om er höstmörkret, väntar nu bara på min nya jacka som jag precis beställde på nätet. Hoppas att den passa.
Kram
 


Inga kommentarer: