tisdag 15 mars 2011

Vår!!

 


Äntligen är den här!! VÅREN! Visst kommer det fler bakslag redan på fredag faktiskt om man ska tro på meterologerna...
Det tänker vi inte på nu, här har sådden kommit en bra bit på vägen. Tomaterna är skolade även gurkorna. Pelargonerna har sträckt på sig så det nästan knakar.
Igår var jag och Anton ute när Tuvalisa skulle sova. Jag frågade om vi skulle gå en runda?! Nä, mamma det är så mysigt här hemma nu.
Och mysigt är det när man är ute tillsammans, vi fick krattat undan gamla grena och blad från en rabatt som inte hanns med innan snön kom. Eller rättare sagt, jag sket i att göra det innan vintern.
Tog bort alla stenar som kommit upp på gräsmattan när vi plogat och skottat, sopat gatkanten!! Jisses vilka vårkänslor.
Sen hittade jag Anton sittandes i sandlådan som för tillfället består av mer vatten än sand, lika lyckig är han!

 


I lördags fick vi äran att närvara på dopet av Sten Michael Ludvig, i Holms kyrka straxt utanför Halmstad. Han var så duktig lillkillen, nästan inte ett ljud i kyrkan. Efter kyrkan bjöds det på middag tillsammans med Fredriks och Maries familjer, vilka underbara människor. Det kändes inte som om man var tillsammans med en stor släkt utan bara härliga vänner. Lördagen avslutades med storhandling på Maxi och Melodifestivalen, så klart! Anton var överlycklig över vinnaren! Jag och Jonas har nog redan tröttnat på ALLA låtarna då CD-skivan har spelats varje dag sen den släpptes!!

Två killar som bara bråkade med varannda! Haha så roligt att se hur man kan vara så lika och då helt enkelt inte fungera tillsammans.



Inga kommentarer: