onsdag 2 mars 2011

Attans också

Min tur att få göra något, trodde jag! Inte då. Av någon anledning går mannens uppgifter alltid före kvinnans, varför??
Jag hade sett fram imot att få ge mig av ensam i bilen, spela hög musik. Slippa tänka på mat och blöjor. Helt enkelt bara få vara JAG!! J-vla 80-talister töänker nog många. Tänk så då! Alla behöver få komma från borgens trygga famn och komma ut i världen om så bara för en resa till tygskroten i Skene/Kinna!
Hur som helst ger jag mig aldrig, utan dagen därpå lämnar jag stora killen på dagis och tar med mig lilltjejen till tygriket. Inga problem med den tjejen, hon charmar ju varenda människa i butiken.
Leter efter tyg till ett draperi i tvättsugan, och en hissgardin till fönstret. Hittar ju gardintyget direkt och ett passande tyg till draperi, men, då ringer telefonen och Jonas finns i andra ändan. Inget romantiskt, det ska vara lite rått och grått i tvättsugan, tapeterna är ju så....
Alltså han har lyckats övertala mig om ett tyg som jag igentligen inte vill ha men går ändå med rulle till kassan och talar om att jag ska ha 5.2 meter!!
När jag kommer men skär det ju sig så hela granngården rodnar!!
Så nu sitter jag här med 5.2 meter tyg som man skulle kunna göra hur mycket som helst med, men inte sååååå mycket!! Har gått runt i varje rum för att se om det passa någonstans. INTE!!
Så nu finn det alltså till salu för någon intresserad!! Om inte så kan vi ju dela på det!
En ny resa kommer att utföras och då inhandlas det tyg som jag höll i från början!
 
 



Inte bara skit med resan. Jag fick med mig "snuttetyg" hem. Utbudet var en aningens snålt men mer skulle komma in igen, hopps snart!! Har ju så mångs små liv som jag skulle vilja ge dom till.
 
Nu är det dax för mamman i huset att utför sina plikter, eftersom att ingen annan gör dom. (Jag är inte alls bitter ;)).
 

Inga kommentarer: