lördag 21 januari 2012

Trettondagshelgen

Jag måste ju få visa vad vi fick göra hos min mamma när vi var där under trettonsdagshelgen, en liten tradition att vara där just då faktiskt!
Efter att J praktiskt tagen tjatat på mamma så fick vi komma ner i hennes "barnverkstad". För hon kallar sina fina alster för "barn" man måste vara försikt allt är ju så skört.
J visade sig vara en naturbegåvning när det gäller drejandet. En riktigt fin skål blev det, får bara hoppas att den håller genom bränning och glasering.
Jag hade därimot väldigt svårt att först hålla mina arbågar på knäna som man ska för att få rätt balans och stöd, sen fick jag liksom inte till det med fingrar, tummar, vattendroppar och annat. Var nog lite feg i att visa styrka när det gäller att balansera leran på skivan. Men fantastiskt kul och detta vill vi verkligen få göra om! Tack mamma.
 




 

1 kommentar:

Palmerska villan sa...

Åhh så kul det ser ut.. Men Jonas så snygg skålen blev!