fredag 17 september 2010

Nu så...

Nu så har vi äntligen kommit fram till vad som är problemet med vår dator eller rättare sagt vårt modem. VI betalar ju för en viss hastighet med "pucken" orkar inte. Alltså har vi fått fel, där av problemet med att ladda upp bilder.
Hoppas att mobilföretaget kan hjälpa oss snart, har så många saker jag vill visa er.
 
Säktträffen är avklarad och det blev lyckat, som alltid med vår härliga släkt ;). Tyvärr så blev tipspromenaden i ösregn så dom vackra vyerna vi ville visa blev mest gråa, gråa och gråa.
När vi satt och gjorde frågorna så sa Jonas: "gör nu riktigt svåra frågor för du har så smart släkt. Vilket visade sig inte vara riktigt sant. För ingen hade alla rätt!! Så man får nog ta det som om man lyckats ganska bra ändå.
Nu händer det inte så mycket på huset längre, vi har bara passat på att njuta i soffan tillsammans hela familjen och det är inte så ofta längre.
Tuvis sover bra om nätterna, vaknar bara för lite mat. Kan inte fatta att det är såååå mycket lättare med nummer två. Men samtidigt är det ju inte bara ett halvår av letande och undrande. Nu vet man ju så mycket mer. Jag älskar verkligen min barn!!
 
Jonas har åkt in till jobbet för att äventyra spåren med nattarbete. Vilket innebär att han behöver sova i morgon. Då tänkte jag ta med mig barnen ner till Varberg för en mysdag. Behöver byta ett par byxor också. Funderar på om jag ska packa korgen eller om vi smiter in på ett mysigt fik, får se hur vi mår imorgon först.
 
Sen ringde underbara Emma och sa att hon och Robert kommer och hälsar på oss i morgon och stannar över natten. Ska bli så kul!!
Hoppas, hoppas att vädret vill vara med oss då, så vi kan ta oss en hutt i sjöboden. Och så ska vi få visa vår övervåning, jag tror Emma tror det är mycket finare än vad det igentligen är. Vi får se vad dom säger. Varje list kommer att synas.... Ska bara bli kul att få sitta ner och prata!
 
Idag kom prästen på besök för att diskutera Tuvas dop. 3 psalmer hade jag redan tittat ut och dom va han nöjd med. Känna bra. Vi ville först ha vår präst som vigde oss med hon hade slutat och flyttat till Blekinge så vi fick en nyinflyttad älde präst som verkar vara så där lagom snurrig men ändå seriös i sitt arbete. Inga krussiduller med andra ord, så vi tror att detta kommer bli väldigt bra!
Ett nytt projekt är påbörjat och snrt slutfört och det är en klänning som jag tänkte ha på dopet. Mönstret fick jag från mamma som hon sparat sedan 70-talet. Så fin enkel och otroligt lättsydd!! Hoppas att jag ska kunna lägga upp en bild snart!
Bästa att ta hand om barnen, sköt om er alla
KRAM
 
 

1 kommentar:

Palmerska villan sa...

du behöver inte vara orolig. det är ju bara vi! ts