onsdag 1 september 2010

Ärtsoppa

Då blev det lite tätare mellan inläggen. Måste ju bara få berätta att jag varit en riktig husmor och gjort en minst lika god ärtsoppa som min mamma kan göra. Men vi tog det på en tisdag istället....
Inte alls så krångligt och bökigt som jag trodde att det skulle vara. Allt skötte sig självt.
 
Nu börjar det närma sig helgen då hela tjocka släkten ska träffas på Kulturhuset för att leka äta och umgås. Ska bli jättekul, bara att vi känner nog båda två att det är så långt kvar tills man vill visa upp huset för dom. Bara att inse att vi hinner inte fixa allt som vi vill. Bara det är städat och rent så känns det nog bra tillslut tror jag.
 
Hösten är verkligen här. På morgonen behöver man både vantar och mössor, men nu på dagen sitter jag och solar på altanen i klänning. Tokigt väder tycker jag allt.
Igår fick jag och Tuva åkt till Ge Kå´s för att släppa loss shoppingen, men, jag skulle behöva åka dit idag oxå för det har ju blivit så vansiningt stort att man behöver första rundan till att titta vad som finns och andra runda till att lägga saker i korgen.... Jaja lite fick jag allt med mig hem ändå!
Snart dax att hämta hem Lillemannen från dagis. Kram på er...

Inga kommentarer: