torsdag 30 september 2010

Dop och fågelmatning

 

 Nu har äntligen vår lilla fiiis blivit döpt. Bara det att fredagen innan hon skulle få vatten på huvudet fick jag panik och ringde till Jonas och sa att hon ska inte heta Tuva, hon ska heta Tuvalisa. Men du måste ju också vara med och bestämma, sa jag...
Jonas: jag hör ju på dig att du vill detta och det är ett väldigt sött namn!
Sen kom vi fram till alla fördelarna hon kommer ha med detta lååånga namn. Så bestämt, var det bara att ringa till prästen och tala om namnbytet, han skrattade och sa att självklart ska det kännas riktigt bra så¨jag tar bara och skriver om papprena!!
Så nu heter vår lilla tös:
Louise Tuvalisa Sally
 Morbror Conny fick lite mystid på lördagskvällen efter ett rally på Gekå´s och lite hemgjort pizza.

 Gudmor: Anneli Kling
Gudfar: Michael Magnusson



 Prästen, John Johansson, var mycket duktig på detta med barn. För vår lille vilding ville inte sitta stilla utan han for upp och ner runt altarringen och hängde ett tag över den. Hoppades bara att han skulle låta bli att krypa under Johns kåpa och leka titt ut. Tack och lov så slapp vi detta. Phuu
Akten i kyrkan avslutades med Lisa Nilssons Fem fingrar. Mycket vackert!
Efteråt blev det mat i Kulturhuset här i Vallersvik. God smörgåstårta och hemgjorda cupcakes...mums! Tack alla för fina presenter och er närvaro. Det betyder mycket för oss.
Måste ju bara få säga att klänningen jag har på mig har jag sytt ihop själv och är så nöjd med modellen. Hoppas jag ska hitta annat tyg och göra några till, en kort modell kanske.

 Igår kväll var här så vackert att jag och Anton slängde ihop en blåbärspaj och kaffe. Sen ringde vi till Marita och Therese och sa till att ni få komma och fika med oss vid havet nu. Och dom kom cyklandes. Lite bröd till fåglarna blev det också.
Så mysigt. När man står här kan jag inte riktigt förstå att jag har lyckan att få bo här!?!



Lite ensamtid med den stora killen är viktigt. Så lite mys i solnedgången behövs.
 
Idag är det äntligen kör igen. Längtar varje gång, önskar att sångtiden skulle vara lite längre 1,5 timme går så vansinigt fort.
Annars händer här inte så mycket, vi försöker komma fram till vilket rum vi ska fortsätta med. Jag vill bli färdig med våra garderober i vårt sovrum och Jonas vill givetvis bli klar med kontoret. Vi får väl singla slant eller så tar vi båda rummen samtidigt men börjar givetvis med sovrummet....tssss kvinnans list vet ni väl?!
 
Många kramar
 

Inga kommentarer: