onsdag 24 augusti 2011

Höst mån tro


Höst mån tro, iallafall om man tittar ut genom fönstret idag! Vi har stundtals haft riktigt fina augustidagat också. Som i lördags när vi hade våran årliga kräftskiva med grannarna. Gisses vilken tur man ska ha ibland. Ösregn och rusk på fredagen och när man vaknar upp på lördagsmorgon skiner solen från en klarblå himmel! Så ska det vara alltid!
Men innan vi hade kräftskiva så har vi min mamma och Egon på besök i mysiga 5 dagar. Dagen som dom kom till oss tog vi en kvällspromenad längs havet och mös. Solnefgången var som vanligt magisk.
Jonas fick lite ompyssling av sin fot och vi övriga i familjen som blev liggandes i feber och snuva blev omhändertagna med båda städning och barnvaktande. Det är underbart att få ha det så. Dessvärre åkte ju mamma och Egon också på barnvisuset och blev liggandes i 1 vecka!!
 
Shopping hör iallafall hösten till och det har vi gjort jag och barnen, en hel förmiddag när Jonas skulle sova efter ett nattpass passade vi på att bege oss in till Kungsmässan. 3 stora kassar och 1800:- fattigare. Anton var så duktig, jag visade honom "hans avdelning" och vilken storlek som han har och sen hittade han sina egna kläder. Finns visst en liten gen i honom från mig också!
 
Inskolning på förskolan håller vi på med i detta nu, Anton trivs som fisken i vattnat på stora avdelingen och idag var fösta gången som jag och Tuvalisa sa hej då och jag gick genom grinden. Klart att hon va ledsen en liten stund men sen hade det gått hur bra som helst. När jag 15 minuter senare tittade in genom grinden igen fick jag världens bamsekram. Men sen gick det lika bra att ta någon annan fröken i hande för att kunna leka.
Stora barn nu.
 






Ja just det, håller även på att göra iordning ett gammalt skåp som har stått hos pappa. Just nu håller vi på att sanera det från lukt, gammal färg och hyllpapper. Någon som har tips på hur man får bort den äckliga lukten?!
Önska mig lycka till...
 

1 kommentar:

Palmerska villan sa...

gud vilket underbart skåp... snygg färg var det me!!