torsdag 18 juni 2009

Mys pys i Varberg

Igår var jag och Anton i Varberg på Blomsterlandet och införskaffade lite växter och jag var nog sent ute för som reade redan alla smultronplanter...till våran stora förtjusning. Stora var dom ju inte så det var ju tur att det blev halva priset.
Sedan tog vi en glass på kulingen nere vid hamnen och mycket tittade på tåg...Anton har blivit helt tokig i allt var tåg heter.... Och tur hade vi när bommarna började plinga och tåget åkte förbi....Anton var överlycklig.
Väl hemma gjorde Jonas klart vid Antons gungor och smultronen åkte ner i backen. Perfekt för dom små barnen att sitta där och mumsa.
6 maskiner tvätt hängdes ut. Jag har varit så duktig. Det är inte fel att klappa sig själv på axlen ibland.
Allt är handlat inför midsommar. Och bullarna är bakade och ligger i frysen och väntar. På kalaset på lördag kommer vi att bjuda på sill och potatis, köttbullar och prinskorv. Brockollipaj och köttfärspaj. Hoppas att tjocka släckten blir nöjd.
Våra kära grannar kommer ha sin årliga fotbollsmatch och vi är den stående publiken. Det som är så roligt är att dom tar det på blodigt allvar. Men så är hela släkten galen i bollsport oxå..hahhaha Lycka till Frillesås då!!

Har äntilgen fått köpa mig min digitala systemkamera och jag är supernöjd!!
Dagen efter att det fina köpet kommit hem läste vi i GP att det bästa köpet man kan göra enligt Råd och Rön och PC för alla så vann Canon EOS 1000D överlägset. Kul!!
Så nu har jag gjort Jonas glad också, så nu kan han tycka att det var ett bra köp.

Glad midsommar alla mina vänner!!
Bilder på den fina klänningen som jag sydde kommer förhoppningsvis snart oxå!
//TINA


Inga kommentarer: