söndag 20 september 2009

Söndagsmys

Idag har Agnes varit hos oss och fikat och ätit äpple. Anton har så otroligt roligt med henne. Eller bara att få hem en kompis gör honom lite smått galen. Allt ska visas och tas fram. Här sitter dom små liven med sina äppelburkar och myser i fönstret .

Lite bus ska det vara också, givetvis!!
Jag och Anton började dagen med att cykla till ett par vänner som är på semester på Kreta och vi är inte alls avis, jag loooooovar!! Deras söta katt skulle få släppas in efter nattens jakt. Hon är så gosig och kramsjuk!


Give me five!!
Här har vi en kramsjuk kissemisse till. Våran "lille" Murre som gärna delar skötbordet med Anton. Där kan dom ligga och kramas länge när det ska bytas blöja.


När jag och Anton sen skulle ta och baka lite bröd så vill ju alla vara med och det är mysigt tycker jag, men Anton vill vara med lite för mycket ibland och pilla på allt som rör sig är annu mer spännande. Jag vet inte hur många gånger jag sa till honom att inte ha fingrarna på assitenten som snurrar runt, och vipps så satt handen fast i maskinen. Och om jag fick panik så är det inget mot vad han fick, stackarn!!
Vi satte oss i glasverandanoch lugnade ner oss och han kan röra på handen men den är lite lite svullen. Vi får se hur det ser ut i morgon. Och det tyckte Anton också!!
Glasverandan är ett ställe som vi sätter oss på när vi är ledsna eller har ont någonstanns. Det har vi gjort ända sen Anton kom ut och hade kolik!! Men det är nog en trygg plats för honom och oss!
Over and out......
Nu har Jonas äntligen kommit hem efter en hel helg med svärfar och svåger och måg och alla kusinerna.... Dom har samlats alla utan "kärringar" för att få nått gjort och oj va fint det blir i pappas stuga i Stensjön. Man känner inte igen sig nästa gång man kommer dit.
Nä nu får jag ge mig
Sov sött

2 kommentarer:

Palmerska villan sa...

Stackars Anton!!

Becca sa...

Tack så mycket för all hjälp!!! Vi finns här för er när det är dags för bröllopsresan.

Vi får se till att ta en fika snart! Saknar dig!

kram Becca