måndag 24 januari 2011

Sjukstuga igen!!

Då har vi åter haft/har en sjukling i stugan. Lille Anton åkte på en rejäl feber när vi satt oss i bilen för att åka till mor i Eksjö. När vi kommer fram jag och barnen har Anton en aningens feber och efter att jag och mamma varit en sväng på stan och kommer tillbaka har hans feber närmat sig 40 grader. Så håller det på hela helgen och som max har han nog legat runt 41 graders feber, stackaren.
I går söndag kom vi hem och när han somnat i sin säng så sätter han sig rätt som det är upp och yrar att: "jag är inte sjuk, jag hostar bara lite, jag ska inte kräkas jag är fisk"!! Jag tycker verkligen så synd om honom. Nu är jag också rätt utpumpad efter att ha tagit hand om två sjuka barn. Men vi mammor kämpar på!!

Tänkt var igentligen att vi skulle träffat Emma och Robert, fikat och myst! Inget blev det nu. Tråkigt, men det gör ju att vi måste åka snart igen!
Kameran åkte jag ifrån med som vanligt. Så fort jag kom hem tog jag mig en runda och hittade härligt utslagna tulpaner (precis som vi alla i detta hus) och även på väg att bli utslagna, pärlhyasinter!! Underbara vår. Den tog nog en paus men snart är den här på riktigt.
Tänk att få sitta mot en solig vägg och dricka förmiddagskaffet! Solen värmer mot kinderna och färgen börjar sakta komma tillbaka.





 Min gubbe har börjat härja i badrummet på andra våning. Reglar upp det sista för att kunna isolera det sista lagret, dra el och sätta skivor i tak och på väggarna. Vi tänkte oss gipstak den här gången. Jag har ju fått för mig att ha stjärnhimmel över badkaret och det gör sig bäst i gipstak! Kanske att vi kan använda det nästa vår. Hoppas hoppas.

Sist men absolut inte minst så har vi en köksoffa till salu. Hög härlig rygg och lite kortare än 180 cm. Kan ta mått och visa senare.....
Hör av er om ni vet någon som är intresserad!
 
Kram 
 


1 kommentar:

Palmerska villan sa...

säg till din gubbe då att han inte ska börja med listerna.. ingen bra ide.. hihi.. hoppas ni är piggare nu