måndag 31 januari 2011

Gekå`s trots allt

Det tar aldrig slut, efter att Anton piggnat till ligger Jonas helt utslagen efter att råkat på kräksjukan, blää. I 2 dygn bara väntade jag på att jag också skulle ligga där, helt utslagen! Men inte, JAG HAR KLARAT MIG. Ska kanske inte säga för mycket ännu....
På förskolan är det just nu som en epedemi med kräksjuka barn så jag tar inte dit Anton i veckan utan han får vara hemma med sin lilla mamma. Det betyder ju att vi måste hitta på saker, hitta på och hitta på...
Universeum blir bra och jag berättar för Anton vad där finns och vi tittar på bilder på datorn. Han är såld! Hoppas nu bara att han tycker det är lika roligt i morgon!
 
Vår kör har börjat igen och det är så härligt! Jag har gått och nynnat på den nya låten i 2 veckor nu, jag började tro attt jag var galen. MEN, så fick jag läsa från vår härliga vän och granne att hon gör samma sak. Så nu känner jag mig lite lugnare. Ni kanske undrar vad det är för låt?! "Vilken underbar värld" (what a wonderful world) och givetvis 3 stämmigt. Den är fantastisk!
 
Jo, trots att Jonas varit sjuk (48 h regeln är utnyttjad) och jag väntat och väntat. Vilket har gjort mig helt orkeslös, Föreslog Jonas en tripp till Varberg, när vi väl satt där och åt lunch sa han: Vi tar Gekå´s också!!
Sagt och gjort. Skulle vi inte orka är det ju bara att åka hem igen, det är ju inte mer än 45 min hem!
 
VI gick runt i lugn coh ro. Två fantastiska barn och 3 timmar senare hade vi knatat runt hela varuhuset. Vagnen var inte så full men vi såg på varann och insåg att summan kommer vara rätt hög ändå!
Lampan på bilden skulle jag bara ha! Har ställt den i TV-rummet nere men känslan är itne helt ok ännu. Tror jag ska flytta runt den lite bland våra fönster, finns ju några att välja mellan!!
 
 


På fredag ska vi försöka komma iväg till Kaskad i Skene och bada med Anton och Tuvalisas kusin Elias frpn Köpenhamn! Hoppas att vi håller oss friska alla!
Just, ska ta ett möte på jobbet med. Har tänkt ta lite strödagar, se upp härliga kolleger snart är bitchen tillbaka!!

Stor kram!


1 kommentar:

Becca sa...

Av bilden att dömma ser inte lampan så stor ut. När du berättade föreställde jag mig en rejäl sak, men den blev ju jättefin och lagom i fönstret.
Blev allt sugen på en sväng till Gekås jag med :-)
Hoppas att ni får det mysigt på Universeum och en härlig baddag på Kaskad.
Gustaf hälsar att Anton ska gå in i hajmunnen på Universeum.
Hoppas att vi kan träffas snart!
kramisar