torsdag 3 februari 2011

Universeum

Tisdagen tillbringades på Universeum, mysigt. Anton var sååååå duktig hela tiden trots att han blev väldigt uppspelt!
Han tittade i vart ända akvarie och pekade och frågade vilka arter det var. Vi klappade rockor och kollade länge på hajarna. Eller jag tittade länge, Anton ville mest fika ;)
Intill hajakvariet finns "Världens  dödligaste skönheter". När vi kom in dit visste jag inte riktigt vart jag skulle ta vägen.... Gåshud och bad till gud att en anställd skulle komma in och bara vara där med oss ifall någon liten krabat fick för sig att rymma.
Här fanns giftiga ormar (vilket är det djur som jag har väldigt svårt för att äns tilla på) spindlar och skorpinjoner..... Det talar ju för sig självt, hör vill man inte att något ska hända. VI förblev ensama där inne innan jag fick dragit ur Anton (som skulle peta på varje fönster).
När vi kom ut därifrån hittade vi blänkfisken, STOR. Då frågade till och med Anton om det var glas för?!
 
 








När djuren var färdig tittade på gick vi vidare till "Kalejdo" och "Tilt".
Kalejdo handlar och rymden, universum och galaxer. Anton var tagen!
Tilt är hjärnjympa, reaktionstest, handbollsmålvaktstest, massa kul spel och annat! Härligt att se att han tyckte om allt, precis allt! Jag med!




Efter besöket tog vi en fika i foajén innan det var dax att  ge sig ut i ösregnet igen. Nästa gång ska vi åka hela familjen, det ska bli mysigt!


 
När jag nu sitter här och skriver tittar jag ner på Tuvalisa som fått tag på ett reklamblad om kläder. Det ska visst börjas i tid!
 
Kram
 


Inga kommentarer: