onsdag 23 februari 2011

En "heinekengarderob" till min man

 

 Nu ska min man få bygga en "heinekengarderob" så han kan ta hit sina kompisar och skrika lite. Det innnebär ju att: tjejer kom hit och skrik lite åt min walk in (som tyvärr inte blev större än 1*1m).
Nä, skämt och sido. Det ska bli en klädkammare på bottenvåningen för sängklader, handdukar och säsongskläder. Vårt gamla sovrum ska ju bli kontor/bibliotek, golvytan tyckte vi blev förstor och gjorde därför lite mer förvaringsutrymme. Sånt man aldrig får för mycket av, eller hur?
Går här och drömmer om när det blir färdigt. Ska göra lite mysig förvaring för vantar, mössor och halsdukar tänkte jag. Jonas ska få snickra och jag ska sy, i vanlig ordning!!
Just nu har min underbara man dragit på sig en förkylning som heter duga, vilket innebär att det står stilla ett par dagar! Men snart så...

I fredags fick vi äntligen komma till Axel, Becca, Gustaf och Filip, för att tro det eller ej, byta julklappar!!
Härligt att få komma hem till deras fina hus!
Becca hade gjort pizzabottnar och sen ställt fram massor med ingredienser så vi fick själva göra våran pizza. Mysigt och kul! Tack för en skrattig och roligt fredagskväll!!
När vi nästan är på väg hem inser vi ju att vi missat julklapparna helt!! Det var ju därför som vi skulle träffas.
Grabbarna blev väldigt glada över att få öppna sina paket, och vi vuxna också!

Under kvällen så bjöd Anton och Gustaf in oss till Gustafs rum för lite teater. Härliga pojkar, dom hade byggt upp en scen av böcker och spelade sedan teater med en kanin som skulle lära sig att torka sig själv efter ni vet vad. En dino som hoppade och lite Gullock på slutet.





Nu ska jag och Tuvalisa ta en promenad i solen, sedan är det time att hämta hem våran vilding från dagis.

Kram
 

Inga kommentarer: