tisdag 15 februari 2011

Alla hjärtansdag

Då har vi haft Alla hjärtansdag! Mysigt, synd bara att det var en dålig dag för mig. Allt gick åt pipsvängen.. Men man måste ju få ha sådana dagar också. Jag och barnen var i stan på förmiddagen och dom var som två små ljus hela tiden. Anton fick nya byxor vilket han är i stort behov av. Han har blivit så lång och smal så alla byxor blir lite korta. Nu har Lindex snygga smala jeans. Innan har vi fårr köpa tjejbyxor och det har inte varit så populärt.
När vi kom hem skulle vi göra en hjärtantårta med massa gott på och så häe blev resultatet. Jonas kom med stora röda fina tulpaner, ett jättemysigt nattlinne (eftersom jag bara måste ha på mig det när jag ska sova). Själv fick han ett kort från Anton och två teckningar. Sen ett litet paket med 2 tröjor från oss alla. Inget speciellt men ändå en tanke.
 
 



 Jag var fruktansvärt pysselsugen härom dagen så Jonas skickade upp mig till symaskinen och efter 10 minuter kom jag ner med en liten "snutte" till Tuvalisa med massa lappar på, hon gillar att ligga och pilla på dessa små trådar.
En kudde från tyg jag fått av mamma som jag har haft i mitt flickrum på 90-talet. Vips så hade vi en kudde med knytband. Ska ta och göra en likadan till och sen sy om två fodral till soffan nere, måste hitta känslan i tvrummet på 1:a våning också. Dax att byta tapet tror jag!!

 
Nu är det dax för veckans tvätt, städning, dammnig och matlagning. I eftermiddag kommer Marita och äter upp resterna av tårtat tillsammans med mig och barnen. Kan ju inte sitta och trycka i mig allt själv, bättre att dela samvetet med någon annan :)
 
Många kramar
 


Inga kommentarer: