tisdag 8 februari 2011

Börja jobba, jag? NÄÄÄÄ

Kan inte fattade det själv. Men nu har jag varit hemma i snart 9 månader. Denna gången har tiden gått så fort, det är verkligen skillnad från när jag var hemma med Anton!
Men nu är det ju 2 som pockar på min uppmärksamhet och då hinner man inte reflektera över hur fort tiden går. Bara när man först stannar upp och kliver ur sin lilla bubbla.
Därför ska det bli fantastiskt skönt att få komma tillbaka till jobbet, bara några timmar i månaden med dock! Hoppas att mina kolleger saknat mig! Jag ska alltså i morgon sitta med Anna för att komma in i alla program som vi arbetar med... ringa miljoner telefonsamtal. Shit, ghhhaaaaa jag vill inte. Eller ju det är klart jag vill.... hummmm får nog försöka hinna med ett inlägg i morgon kväll när jag kommer hem, lovar dock inget kanske somnar på pendeln hem och sitter där hela natten och åker Göteborg-Kungsbacka-Göteborg.... hahahhaha.
Dax att sätta tjänstetelefonen på laddning för here I come.
 
Anton har kommit iväg till dagis idag, första gången på 2 veckor. Tror nog att han tyckte det skulle bli skönt också. Komma ifrån mamma och Tuvalisa. Tråkigt nog var bästa Gurra sjuk, så med en liten hängande läpp vikade han hej då i fönstret. "Mamma du kommer ju vid 2". Gullunge.
 
De senaste två helgerna har skisspappret åkt fram, jag och Jonas har börjat rita på vår trädgård. Det är staket som ska grävas, gjutas, skruvas och målas, målas coh målas. Men shit va bra det kommer bli när det är färdigt.
Bild 1: Vi ska göra något med vårt gamla sovrum på bottenplan. Här ska det skapas ett kontor och en liten klädkammare till. Underbart, här är så mysigt att sitta nu. Kommer bli kanon när det är färdigt.
 
Bild 2: Mellan garaget och huset har vi som en liten innergård, en rabatt, en stengång. Lite tråkigt tyckte vi så en pergola a la Jonas kommer att skruvas ihop till böejan av våren. Detta kommer ju naturligtvis också bli perfekt. Iallafall i våra huvuden! haha.
 
Bild 3: EN helhetsbild över vårt hus, garage och tomt med små arrangemang av rabatter, frukträd, sittplatser och plank. Drömma måste man ju alltid och som sagt så är ju detta ett evighetsprojekt!
 


 
Dax att ta hand om lilla fiiiisen. Många vårkramar till er. Här kvittar fåglarna i kapp med solen strålar. Trots en väldigt blåsig natt.
 

Inga kommentarer: