söndag 8 augusti 2010

Torsdag till söndag

Två härliga bilder på två härliga liv. Tuva och lilla Bonja är lika gamla 9 veckor. Tuva är född den 30 maj och Bonja 3 Juni. OJ sicken liten söt valp och så ofantligt snäll. Dock var det trött när Erika och farmor Bitte var och hälsade på, men annars bara svansade den efter Antons små fötter!
Var tvungen att bara få ge min man de finaste rosor jag kunde hitta. För att han är en sån kämpe! Tänk att bygga ett helt hus själv, ta hand om en illamående gravid kvinna en 3 åring och sen hinna jobba 100% på det. Kan inte tacka dig nog Jonas för det vackra hem som du ger oss. Hoppas att rosorna kan förjylla lite för dig!?
När jag kom ner för trappan efter att har nattat Anton så spred sig de ljuvligaste dofter i köket!! Vinbärssaft.....mmmmmmmm. Första glaset är redan provsmakat. Och med beröm godkänt.
Nu har min mamma med Egon varit hos oss i sin husvagn sedan i torsdags och det har som vanligt varit mysigt. I torsdags kväll satt jag och barnen utanför husvagnen och mös tills att Jonas kom hem från jobbet runt 23-tiden. Vilken kväll.
I lördags for vi till min syster i Torslanda och hennes man Leif fick så fin kontakt med vår lilla Tuvalisa.
Bilden längst ner till höger är tagen när det saftas och oj vad hon ska vara med för att se och lyssna på oss. Så fort vi vänder ryggen till eller lämnar rummet gnyr hon till direkt!! Sötnos!
Kramar!
Stor "To do list" väntar inför veckan. Kräftskiva på fredag!

1 kommentar:

Spessartin sa...

Kul att hitta en "granne"! Själv bor jag i Landa ungefär och det är kul att läsa bloggar som har lite lokal anknytning!