tisdag 24 augusti 2010

Vart ska man börja?!

Ja, vart ska man börja nu är det så länge sedan sist så man glömmer vad som har hänt. För 2 veckor sedan var några av mina underbara kolleger på besök och vi fikade, pratade, åt mat, pratade oj så mysigt hoppas att dom vill komma snart igen!! Och så fick vi en till glädjande nyhet den ena av tjejerna ska ha barn i december, vilket innebär att hon har hållt tyst i över 21 veckor och det syns ju inte på henne heller, "bitchen" . Massor med grattis till dig gumman!
Dagarna bara springer förbi. Önskar faktiskt att det var fler timmar på dygnen så man hann med allt som man vill göra och dessutom hinna sova.....
 
Vår årliga kräftskiva har vi hunnit med också. Alltid lika trevligt. Men det märktes att det bara var gravida och ammande kvinnor med. Betydligt lugnare än vad det brukar bli. Gjorde en god förrätt på gratinerade havskräftor. Jisses vad smaskigt det ska jag göra fler gånger. Färska örter och massa smör och västerbottensost!!
Nu börjar vi närma oss den gångna veckan, i fredags fick vi äntligen hämtat hem Antons "nya" säng som han har fått ärva från farmor. En stor säng till storebror säger han. Och den blev verkligen stor i jämförelse med den andra lilla växasängen som han haft sedan han var 1 år!! Och nu sover han så gott på nätterna. Möbelhämtandet har fortsatt, i lördags kopplade vi på kärran igen och begav oss till min far för att hämta en gammal byrå som Tuva ska få ha i sitt rum och ett linneskåp/byrå som ska få vara på nedervåningen men den får vänta på att renoveras först!! Efter pappa åkte vi raka vägen till Jonas mamma och hämtade där ett skrivbord till Anton som kräver mina varsamma fingrar och lite färg för att bli tipp topp. Och när vi går där i ladan och rotar bland grejerna står där mitt framför näsan vårt TV skåp. En byrå med luckor och svängda ben. Som jag jar letat på Blocket varje dag och så står det hos svärmor. Och hon var lika glad att bli av med det som vi blev av att få det. Så nu saknas det bara en TV att ställa på den....
 
Jonas bygger på som vanligt han har svårt att sitta still så nu har äntligen planket mellan huset och garaget komit på plats och jag har fått måla det vitt. Men den tråkiga biten i det hela var att när jag precis målat klart kommer höstregnet och vräker ner så nu på morgonen såg jag att det hade runnit av färg på de nedersta ribberna. Får ta nya tag och bättra på!
 
Tyvärr så har jag inga bilder att lägga upp för antingen så är det datorn eller uppkopplingen som det är fel på med det tar nästan 2 timmar för 1 bild så det får stå och tugga så om en vecka kanske bilderna för 3 veckor sen finns på plats. Tyckte nog mycket bättre om det gamla utseendet och verktygen. Attans att man ska vara och trycka på alla knappar.
 
Ta hand om er kram:

Inga kommentarer: