söndag 1 augusti 2010

Regnig helg i Halmstad

Detta var nog sommarens värsta väder och just denna helg hade bestämts att det skulle bytas tak på Fredrik och Maries tak!! Stackarna vaknade på fredagsmorgonen med att vatten droppade från taket i deras nyrenoverade vardagsrum. Och när alla grabbar skulle upp på vinden och vindsluckan öppnades forsade det ner vatten.... Bara att börja slänga ut alla isolering torka vatten och upp med en avfuktare. Hoppas verkligen att det torkar upp tillräkligt fort. Men vi tog oss i kragen, gummistövlar på och regnskydd på vagnarna packade vi bilen fulla med barn och kvinnor...hahhaaha och gick på stan, men just då duggade det bara iställer för hällregn. Gjorde några riktig roliga fynd på Åhlens.
Men vi fick inte vara hemifrån för länge, det skulle göras mat för kvällen. Super duper goda hemmagjorda hamburgare med en sååååå god tomatsås! Tack Marie för underbar mat hela helgen.
När vi vaknade på lördagsmorgonen så sken solen och det var ett väldigt högt tempo på taket. 6 stycken var det som slet av pappen där det inte var gjort. Bytte ut råspont och la ny papp, samt ströläkt. Bra jobbat.
När gubbarna fortsatte att jobba efter lunch åkte vi ner till marinfestivalen som var i hamnen. Oj vilka fina båtar och Marie fick äntligen se tavlor från en konstnär som hon "tjatat" om i flera dagar om att få se. Värkligen vackra tavlor! Men också väldigt vackra priser ;)
Anton och Albin var så duktiga, dom gick och gick och gick och inte mycket gnäll. Härligt när det är kvavt och mycket folk. Så när vi kom hem igen blev det lördagsgodis. Min resa började inte så bra. Först så öser det ner regn så det inte går köra fortare än 80 km/h på motorvägen....bättre att komma fram än att inte komma fram alls.
När jag precis passerar Veddigeavfarten så kommer jag på att jag glömt äppelkakan som jag stod och bakade in på natten, kvällen innan. Och sen kom jag på saker hela vägen tills jag kom fram till våra härliga vänner. Men dom tyckte att jag skulle ha vänt hem och hämtat kakan. Jag lovar att jag ska göra den fler gånger!!
När jag och barnen väl fick komma hem igen (vi åkte i varsin bil för att Jonas skulle kunna stanna kvar och hjälpa till lite till med taket) satte jag på kaffet tog fram min äppelkaka skar en STOR bit och i brevlådan låg nya Drömhem och Trädgård! Kvällen är räddad. Nu väntar vi bara på att Jonas ska komma hem så vi kan grilla fisken och njuta av hans sista semesterdag. I morgon börjar verkligheten igen!
                                                                                       Kram
 Pssst. när jag svängde av motorvägen i Frillesås möttes jag av klarblå himmel och torra vägar. Livet är bra orättvist ibland!

Inga kommentarer: