fredag 19 november 2010

Här har det fyllts år

 
Här har hunnits fylla år, gå på restaurang, biobesök med barnvakt. Träffat alla mammorna, tagit några härliga toner med kören och bakat något som liknade butterkaka. Mumsig var den iallafall.
 
Födelsedagen började med frukost på sängen, paketöppning och många kramar och pussar från min lille prins!! Som alla kvinnor älskar man att få smycken eller tingel tangel som jag brukar säga, och som alla kvinnor är vi aldrig riktigt nöjda?! Man och barn hade farit till Varberg för att inhandla deverse paket, och ett innehöll ett halsband, som förövrigt var jättefint, men det hade aldrig hängt runt min hals!! Så det blev ju till att åka ner till Varberg igen och byta. Jag hittade dessa två underbara armband. Passar mig mycket bättre. Och så hann vi med att ta en långfika.
När vi kom hem åt vi lite lätt middag och lämnade sedan våra barn hos sin farfar. Jonas skulle ta mig ut och äta på hemlig destination. Pasta + i Göteborg blev det och det smakade mycket gott. Första gången jag drack alkohol igen efter graviditet och ammning. Härligt!
Efter mat gick vi vidare till Bergakungen och VIP-salongen för att ta ett glas bubbel och sen titta på filmen Cornelis. Vilken film till att beröra. Pinsamt men jag satt faktiskt med tårarna i ögonvrån nästan hela tiden. Mycket kan bero på att våran underbara Anton testar oss till max nu. Inte en dag utan att vi bråkar eller skäller eller skriker på varandra. Vi har testat allt jag lovar!! Men nu ska jag köra på ignorera stilen lite längre period så får vi se. Tillslut fattar han väl att det inte går att skrika så fort det blir motgångar........
 
 

 
Torsdag morgon skulle vi träffas alla mammorna igen, härligt! Denna gång skulle vi hem till Caroline, härliga människa. Så öppen och välkomnande. Och alltid lika mysigt att få sitta ner och prata med alla. Skönt att vi blivit ett så gott gäng. Torsdagskväll är ju sångernas kväll. Nu var det åter dax att stråla samman efter 1 veckas uppehåll. 1,5 h med endorfinrus igen!! Man bara sitter eller står där och följer sina noter och hinner inte tänka på nått annat!!
Tråkigare är ju att konserten har blivit inställd, för många sånger att hinna lära sig och vi känner nog alla att man skulle vilja finputsa istället för att stressa. Så detta passade bra tyckte jag. Vi får ha en liten mindre "uppvisning" för familjen istället.
 
Nu är det fredag och denna veckan är snart slut, tycker itne jag har fått gjort någonting denna vecka. Inte hunnit städa inte tvätta kanppt lagar mat. Känns inte som jag men snart är det ny vecka och nya tag!!
 
Förresten om någon ser en vilsen takbox vandra omkring utan våran bil så säg gärna till!!
 
Många varma kramar
 

Inga kommentarer: