tisdag 16 november 2010

Härlig höstsol

Ljuvliga sol har spridit sina strålar på oss i morse. Kunde inte låta bli att gå ut med kameran i högsta hugg och fånga morgonfrosten i solens mjuka ljus.
Anton är lämnad på förskolan med sin bästis så det var lite gladare miner idag mot igår. Vilken helvetesdag rent ut sagt!! Inget var bra bara gnäll, några ljusglimtar fann man i alla skrik. Ska bara försöka att ta in dom också och inte bara fokusera på det jobbiga eller dåliga.
Åter till rundan "runt sjön" härliga sol!! Värmde min rygg genom jackan och även mitt ansikte när vi kommit en bit. Stod länge och andades in denna härligt friska luft. Nu tror jag att jag klarar av eftermiddans småbråk med min lilla bråkstake.
 



I går hade vi en liten stickträff. Jag, Tess, Yvonne och Erika. Mysigt måste jag säga trotts att jag var helt slutkörd och inte orkade göra något mys mer än att sätta på te och lägga fram Tesses gifflar med saffranssmak, pepparkakor hittade jag i en burk också. Sen fick jag mest springa mellan Anton som vägrade somna och Tuvalisa som var grinig efter sin andra vaccination!! Härliga måndag!!
Nu är det tisdag och en dag närmre tjugotio som Anton räknar. Alltså i morgon 17 november 1981 är det 29 år sen jag tittade ut.
Jonas har lovat mig en middag på restaurang någonstanns, tror att det blir Göteborg. Barnen ska vara hos sin farfar. Så detta blir första gången vi lämnar bort Tuvalisa. Det kommer gå toppenbra.
Vi brukar alltid fira varandra med kalas och pompa! men jag känner inte för och orkar inte stå med fika/mat till hela släkten. Så jag satsar på nästa gång när jag fyller tjugotio. Så så kära familjemedlemmar och vänner blir det en ordentlig fest istället!
 
Nu är det dax för lunch. Hörs snart!
 

Inga kommentarer: