tisdag 9 november 2010

HIpp hipp hurra

 


Förra veckan tillbringade min underbara man i Stockholm, för lite extra utbildning på lok RC. Och när jag står här och puréar som bäst ringer det på dörren, Blommor till Tina Höök!! Då har min Jonas skickad tre röda rosor med bud till sin lilla pärla! Härliga man, jag älskar dig.




 
I söndags fyllde gammelfarmor Sally 88 år, och det firades med alla barn, barnbarn och barnbrans barn. Smörgåstårta som Anton glufsade i sig, där är han lik sin far! Och en smarrig gräddtårta till efterrätt. Det blev inte ett så långt besök dena gången för Jonas skulle med nattåget till Umeå, för ännu mer utbildning men nu i ett nytt singal/säkerhetssystem. Lovely att vara ensam hemma med en trotsig 3-åring och en 5 månaders som bestämt sig för att inte sova på nätterna längre.
Tillbaka till tågresan, vi åkte in hela familjen till Göteborg. Lite stressigt blev det då trafiken var en aningen tätare än vad vårt tidsschema tillät. 3 min i 17 står vi vid perrongen och vinkar hej då. 17:00 rullar pappa Jonas mot Umeå. Jag tycker alltid att avsked är så jobbiga. Jag vet ju att han inte ska försvinna för alltid utan kommer tillbaka på onsdag men ändå så rullar tårarna på kinderna. Anton torkar och säger, men mamma här är ju massa tåg!! Gullunge.




När vi vaknade idag så läg det snö på backen och Anton var helt överlycklig, Mamma nu kan jag ju ha min vinterjacka på riktigt!! Som om dom senaste veckorna inte har varit på riktigt?
När snön nu faller och det tänds en brasa inne, längtar jag faktiskt till advent, när man får sätta upp alla stakarna och spela härlig julmusik. Peppakakorna kan ställas fram på bordet "lagligt" och inte gömmas i en burk vid kaffebryggaren. Härligt!


 
Nu är det dax att släppa tangenerna och sätta mig med stickorna och göra färdigt min beställning, Härliga Sara ska få 2 par handledsvärmare. Bild på fäger och utseende kommer sen, kan ju inte avslöja för henne ännu.
Ta hand om er
 



Inga kommentarer: