lördag 27 november 2010

Veckan i bilder

 

I början på veckan kom den underbara snön med stora flingor som 5 kronor! Jag tillhör den lilla skaran som tycker om alla årstider. Vilken innebär att vintern självklart ska ha massor med snö! Så lyckan är nu total med snö och 7 minusgrader!



Som vanligt på torsdagar träffas vi desperata hemmamammor och får fika och prata av oss lite. Denna gången fick jag med mig kameran för att föreviga dessa små underbara liv som växer i rasande fart.
Här är lilla Artur, som är en kopia av min stora pojk till sättet och bestämdhet. Härligt. I bakrunden sitter Emma som vi var hemma hos denna gången och jisses vilket läge på huset. Högt upp på ett berg i Åsa med utsikt över hela vita sand. WOW!!! hade nog kunnat tänka mig att byta. 
Trots att det är samma hav så ser det så annolunda ut från olika håll. Man kan aldrig sluta titta. 


 
Idag skiner solen över den gnistrande snön, och en promenad väntar snart med hela familjen. Min lilla gubbe har kommit hem från en hel vecka i Umeå, känns fantastikt att ha honom hemma igen!
 
Igår fick jag vara med om ett litet köruppträdande på Frillesberg. Musikföreningen hade sin träff och det är då öppet för allmänheten att komma och lyssna på lokala förmågor. Oj vilka röster de har!
Så blev det då dax för vår lilla kör att framföra våra sånger för första gången. Vilken kick, vi ville alla bara fortsätta när vi gjort 2 låtar. Hoppas att det blir mer av detta. Nästa vecka är det sista gången vi träffas för denna termin och då är våra nära och kära välkommna att komma och titta på och lyssna på hur vi jobbar oss fram till våra stämmor. Och så ska vi bjuda på lite glögg och tilltugg! Längrar redan till efter nyår. Tack Anna Lavner för ett härligt arrangemang!
 
Nu bär det av ut i solen
Ta hand om er
Kram
 


Inga kommentarer: