tisdag 28 december 2010

Julafton del 1





Vallersvik 7 i vinterskrud, solen på väg ner och klockan är inte mer än 14!! Men snart är det ljusa tider igen.
Julafton får nog ta och delas in i två inlägg så här kommer det första:
Morgonen började med en liten morgonpaket, Anton tittade i sin strumpa och såg ett paket, "men mamma detta såg jag ju under granen igår, hur har tomten då kunnat lägga den här i min strumpa?"
-Ja du, konstigt. Fick jag ju säga då, tomten visste nog vilken paket som vi ville att du skulle få på morgonen. "Jaha, fick vi till svars då". Så jag antar att det dög!
En stor dag väntade för våran 3-åring skulle lämna ifrån sig sina nappar och få ett paket i utbyte. Inga problem. Han sprang och hämtade sin lilla låda med nappar och gav dom så gärna till tomten. Två fina röda paket fick han då tillbaka!! MÄRKLIN, precis vad jag skrev till tomten att jag ville ha!! Gladare unge har jag aldrig skådat!!


Lunchen åt vi tillsammans med Jonas mamma, Lasse och Erika. Lite gott av varje, jansson, sill, skinka, dopp osv.
När lunchen knappt var avklarad fick Jonas rycka in och jobba, vilket han skulle göra men hemmifrån. Det gick inte vägen och det var bara att lämna familjen på julafton och göra vad han kund med lok och vagnar i Sverige. Han är i alla fall världens bästa!!
Efter att Jonas lämnat oss tog vi kaffe och smaskade på alla sorters godis och kakor som fanns på bordet, mums!! 
Härliga Julafton, men den kom så fort i år. Jag hann liksom inte riktigt med. Men det kvittar för julafton är alltid julafton! 
 

Inga kommentarer: