tisdag 28 december 2010

Julafton del 2

Julafton del 2. Hos min far på berget! Härligt, mysigt, god mat och tillsammans med mina syskon.
Vi kom dit lagom till Kalle, efter att vi skickat hem Jonas mamma med familj.
Stort julbord stod uppdukat i köket och många tallrikar var dukade på bordet. Trots att vi bara var syskon så blev vi totalt 14 st. Även att vi var så många syntes det knappt på maten att vi tagit och lagt på tallriken, magarna stod rätt ut och julmusten/julölen sprutade ur öronen på oss!!
Anton och kusin Elias hade jätteroligt och lekte massor. Elias var så duktig på att tala svenska för dom bor ändå i Köpenhamn och mamma Kaja är ju danska. Härligt att höra dom.
 




Julgranen syntes ju som vanligt knappt för alla klapparna, ändå har vi sedan några år sagt att vi bara köper till barnen!  Men då kan man ju handla mycket mer till dom små liven.
Hunden Oskar blev helt galen när han fick en egen present. Han slet av pappret och började genast leka med sin pipanka! Härlig hund, sen skulle vi ha dragkamp med den. Oskar vann förstås alltid ;)
Jonas kom till oss efter att hans arbetspass var över, så julafton blev fulländad till slut.



Min underbara pappa och hans Anita tar så väl hand om våra barn, vad skulle vi göra utan dom. Vi älskar er och hoppas att ni får en god fortsättning!


 
Mina älsklingar, alla säger att Tuvalisa är så lik mig. Det är hon också men dessa ögon har hon fått ärva av sin (något trötta) far.

Inga kommentarer: