onsdag 15 december 2010

Vill, vill inte...

Vill inte, orkar inte, vill, orkar. Ungefär så ser livet ut just nu. Sover dåligt på nätterna, oro över att Tuvalisas förkylning aldrig släpper.
Ja ja vad är en bal på slottet, åter igen!
Jag ska hålla ut, och vi vet ju alla att detta går över, om ett tag, hur länge det vet vi inte, men snart så....
 
Får ju börja med det tråkiga och jobbiga och sen gå över till allt roligt som vi varit med om trots brist på sömn.
 

Min pappas Anita är med i en gospelkör i Sätila kyrka och vi fick komma och lyssna och fika tillsammans med detta gäng! Vilken akustik, vilka röster. Jag och min lillasyster tittade på varandra under en mycket fin låt och såg att det rullade tårar på bådas kinder. HAHAH och så lite skratt på det också. Men de var väldigt duktiga. Kul att få lite julstämning, och det får jag alltid i kyrkan!


Min store lillebror har hunit fylla 21 år. GRATTIS. Vi var hemma hos pappa på berget och käkade mat och öppnade paket. Anton fick naturligtvis med alla på att leka kurragömma!! Härligt med unga som gamla.


Lucia firande på förskolan har det också hunnits med. Här har vi dom mysigaste pepparkaksgubbarna som finns. Anton tillsammans med sin absolut bästaste kompis Gustaf!




Lite Julstämning börjar smyga sig in, sakta men säkert. Lilla granen på andra våning är nu klädd och klar.(har bara insett att vi missat att vattna, därav alla barr på golvet) Sydde små hjärtan härom kvällen och fyllde lite lagom med vadd bara för att det ska kännas så där fluffigt och gott, ska nog ta vattenkannan och gå upp på en gång!


Även katterna njuter av vädret men helst från insidan av huset. Här letas det upp var ända liten solstrimma för att kuna lapa lite sol. Härliga djur!
 
Sist men inte minst, jag och Anton satt en förmiddag som var för kall för att gå ut och gjort istället små och stora snöflingor. Tycker igentligen inte om när barnen får härja fritt med sina vackra kreationer över hela hemmet, men dessa blev så mysiga att dom skulle bara upp i fönstert vid matplatsen.
 
God jul
 


Inga kommentarer: