söndag 19 december 2010

Till mamma

Idag har vi haft prata med familjen-i-telefon-dag. Jonas sa till mig att när ringde du till din mamma senast?? ja du, det var nog ett tag sen! Mamma hinner ju alltid ringa till mig först!
Men idag gjorde jag det. Och det är alltid mysigt att få prata om ingenting med sina föräldrar. Det gjorde att jag var tvungen att berätta vad jag sysslat med de två senaste kvällarna.
Jag har sprungit runt i alla affärer som kan tänkas och jag har inte hittat en ända klänning till jul. Har ju gått och småtittat på tyget i hyllan ganska länge nu, si så där 4 år, och äntligen så kom jag på vad jag skulle göra med det. En klänning till jul så klart! Bild finnes längre ner på sidan.
 



I fredags kom granen in, äntligen! Hade jag fått vara enhäldig domare i denna familjen så hade granen kommit in redan vid 3:e advent. Vill ju njuta av den innan jul och inte efter!
Jonas stora uppgift är ju ljusen (det sticks ju för mycket för oss tjejer) och sen äran att sätta stjärnan i topp.
Jag och Anton pysslade med alla kulor, glassvampar, droppar och snöflingor. Han tycker att det är så fantastiskt kul och springer fram och tillbaka. Han är riktigt duktig, inte många saker som hamnade på samma gren (efter att jag tjatat ett par gånger).




Här är då bilderna på klänningen. Den är inte helt färdig utan foder ska fästas och fållen ska sys upp, sen är jag redo för julafton och juldag. För jag hoppas att jag ska kunna ha den på båda dagarna. (Lite väl optimistiskt med två småbarn)


 
Jonas och Anton har iallafall haft en myshelg. Det har byggts Märklinbana hela dagarna och nu drar Anton i oss hela tiden för att vi ska komma och köra med honom. Han är fantastiskt duktig på att inte vara där och pilla själv. Undrar hur det går när det kommer hit andra barn. Här har vi ju inte hunnit göra färdigt huset, så det fattas en och annan dörr. Och givetvis in till Tuvalisas som nu får agera tågrum. I eftermiddag kommer farfar hit och ska titta på bygget. Hoppas att vi hinner med lite glögg och pepparkakor också.
 
Kram
 

Inga kommentarer: