onsdag 27 oktober 2010

Ditten och datten

 


 Detta stora hål hoppas jag ska bli fyllt av alla våra vackra kläder till helgen!! Varsin 100 cm + ett hemmabygge på 37 cm. Vi kommer aldrig klara oss på det. Jag själv skulle ju kunna fylla detta hur lätt som helst!! Men som tur är så har vi en byrå och två garderober till, brevid våra sängar.
Och i vårt gamla sovrum, nere, ska vi ta och bygga en "klädkammare" så jag kan förvara alla mina långa klänningar. Och massa jackor som vi visst har många alla 4:a.



I går ringde en av mina härliga arbetskollegor och undrade om inte jag ville följa med på en liten syträff. Och det hade ju passat mig som handen i handsken. Bara det att handsken har blivit lite för trång på torsdagar så det är bara att tacka nej och hoppas att dom frågar mig nästa gång igen!! Torsdagar träffas vi 6 mammor från BVC-gruppen och fikar och lär känna varandra och jag tycker nog att vi är ett riktigt härligt gäng! Nästa gång ska vi träffas hemma hos Katrin i Åsa. (Det är ju bara jag från Frillesås, så det kommer bli en del bilåkande). Sen har jag kören på kvällen och nu har vi bara 5 gånger till på oss innan konserten i matsalen, och jag undar hur vi ska klara av detta. Många låtar är det och lite kniviga stämmor också. Jaja, det blir vad det blir.
Hoppas att jag får lite ro ändå och kan göra färdigt min "gardenangel" och påbörja en vit som ska passa till julen!!



När Anton är på förskolan blir jag nästan som förlamad, orkar inte ta tag i nått eller ta mig för att starta eller slutföra ett ända projekt. Och ändå så bara rusar tiden fram... Tuvalisa ligger i sin vagn och snussar sött och önskar att jag också kunde få plats i den och vila min blå några minuter. NÄ här ska vi vara supermorsan som fixar allt. Lagar mat, städar, tvättar, stryker (dumhet som jag börjat med nu när jag är hemma, blir andra regler sen), leka med barnen, pyssla, sy, gärna hinna med att vara snygg ockå så gubben har nått att lägga sina trötta ögon på när han kommer hem. PUNKT slut på detta tramset och bli normal. Så nu har mysbyxorna åkt på, sängen är inte bäddat och tv:n står på. Härligt nu ska här njutas.


 



Inga kommentarer: