tisdag 26 oktober 2010

Eksjö

Tack snälla ni för era kommentarer, har förstått att det kan vara lite knivigt att få till det med kommentarsinläggen men jag ska kolla över mina inställningar så ska snart alla kunna kommentera!!
 
Fredagen började en aningen kaotiskt!! Vi sitter vid köksbordet och äter frukost när det börjar hagla och blåsa väldigt och 2 sekunder senare ligger alla träden vågrät av vinden. Och så tornar en tromb upp sig och sliter med grannens stutsmatta 7 meter upp i luften runt en björk som dom har på sin gräsmatta, sliter med sig deras vindskivor och ett staket som vi har mellan våra hus, (för att barnen inte ska rusa till framsidan och ut på gatan) för att sedan landa med ett brak på vår gräsmatta på framsidan och riva upp en hel del grästuvor. Jag och Linda springer ut med fågelholkar i ansiket och undrar vad sjutton hände?? Våra händer bara skakade och chockens adrenalinkick gjorde sig påminnd!!
När vi sedan gick runt våra hus i pyjamas såg vi hur hela deras ena gavels vindskivor bara hängde med flis kvar och våra pannor på taket låg som "finns i sjönspelet". Räddaren i nöden "Servesset" kom och hjälpte oss ensamma kvinnor en morgon som denna. Just det har ju glömt att skicka blomsterbud som tack för hjälpen.
När jag och barnen äntligen kom iväg för att hämta Jonas i Göteborg på jobbet inser jag när jag svänger in på parkeringen att jag har ju åkt ifrån min jacka. Har då tänkt så mycket på dom 3 andra familjermedlemarna att jag missade mig själv!!
Men eftersom vi var på väg till min mamma så var jag inte speciellt orolig. Vi har nämligen samma beskymmer, jackmani!!
Vägen dit gick i sakta mak, hala vägar och sommardäck på bilen gjorde att jag tog det lugnt. Bättre att komma sent än inte alls.
När vi kom fram hade mamma gjort en mumsig pizza på bara "rena" produkter och då behövs verkligen inga kryddor för maten i sig smakar så mycket!
 



 Som vanligt när vi är hos mamma så vill vi hinna med så mycket. Vädret var inte det bästa så vissa saker uteslöt vi direkt. Men en hel förmiddag på stan med mysig fika på Prinsess blev det och lite härlig shopping. Bland annat en jacka!! Men jag vet inte riktigt ännu och jag ska ha den eller inte, låter veckan gå så får vi se om jag kan bestämma mig. Fin är den, en liknade som jag tittad på länge kostar betydligt många mer tusenlappar!! så jag ska väl vara nöjd!
Tiden går så vansinigt fort. Snart är vi inne i november och då fyller blogginnerhavaren 29 år. Ett år närmre en milstolpe i livet. Och om jag är nöjd med mitt liv, ja!! Jag kan inte vara annat än med en sådan familj!

Nu lämnar vi Eksjö och åker hem till Frillesås igen. Måndag kommer ju alltid tillbaka och denna måndagen skulle jag och lilleman till tandläkaren, Usmile i Kungsbacka! Och vilken tandläkare sen, hon tog Anton med bravur. Han öppnade munnen så fint och visade alla sina 20 tänder. Men mamma och pappa har slarvat så tandläkare Maria måste städa lite och då fick Anton prova hur "sömnsalvan" kändes på tandköttet. Nästa gång blir det "sömnsalva" och "sömndroppar" för tanden så Maria kan städa lite och tanden får då vila från sitt jobb!! Lite lego att locka med funkar alltid. Håller nu tummarna för att det ska gå vägen!

Håller även tummarna för att vi ska komma iväg på en liten resa till IKEA och få inhandlat våra graderober. Få skaffa mig extra långa ögonfransar och lägga huvudet på sne lite oftare så ska vi se att här ligger 2 fina paket till helgen!!

På återseende


Inga kommentarer: