torsdag 7 oktober 2010

Mer möbler...

 

Denna lilla skönhet fick vi av vår gamla hyresvärd som vi hade när vi byggde vårt hus. Han tyckte att den stod ju bara i källaren och vi som har så "gammal" stil, så skulle den passa mycket bättre här. Och visst passar den fint utanför toaletten?! Det är ju dessutom ett gammalt toalettbord. Det ska igentligen vara lite fler hyllor i marmor. Men vi känner av lite hur det känns utan så får vi se lite senare. Tack snälla Lasse!!
Meningen är att det ska få stå i det stora badrummet senare med kanna och emaljfat. Fatet och kannan finns redan men det passar inte riktigt utanför badrummet så dom får komma på plats sen!


När jag var lite eller ja, från 10 år och uppåt så gjorde alltid jag och en gammal klasskompis sånna här fina korgar av lönnlöv. Vackra, ohållbara, men fin dekoration!! Och jag kommer fortfarande ihåg hur man gjorde!!


 Denna vackra bukett stod på bordet när jag kom hem från sjukhuset, vilken man! Tack snälla Jonas. Den är underbar.

Sist men absolut inte minst, min familj!! Det är så skönt att se Anton faktiskt visar att han tycker om henne nu! Ska bli intressant att höra vad förskolelärarna har att säga om honom på dagis nu när vi ska ha utvecklingssamtal. Fick en liten hint om att han är jobbig, svårt att lyssna och vill inte sluta leka när maten står på bordet. Men som förälder vill man ju alltid hitta en källa till problemet för det kan ju inte vara vår son som det är "fel" på. Måste ju vara någon annans "unge". Bäst att tagga ner och gå dit med en positiv inställning. =)
Hur som helst så älskar jag min barn!!
 
Kram på er.
Ja just det, har påbörjat ett nytt projekt: Lapptäcke. Fast det har legat på vila i en kasse i snart 5 år. Så nu när jag kände för det är det bara att börja......
 

Inga kommentarer: