onsdag 6 oktober 2010

Så var det gjort

Så var det äntilgen avklarat. Ett litet kirurgiskt ingrepp. Vilken igentligen kan göras med lokalbedövning också. Men jag har insett vad det är som gör mig så orolig på sjukhus. Smärta!! Nu fick jag välja om jag ville bli sövd eller lokalbedövad. Så då blev det så klart sova.
Vilken väntetid, kom in på operationsmottagningen vid 12 och 15 hade jag iallafall kommit till operationssalen. Men där var ytterligare lite väntan. Och så var det ju detta med mat! Ingen frukost och inget att dricka..... tur att jag amma så jag fick lite dropp. En underbar narkossköterska tog hand om mig och lugnade mig. Hon tittade mig rätt i ögonen och sa: jag ser att du är skitnervös, men det kommer å gå bra, vi tar hand om dig" och det gjorde dom verkligen. Tack.
När jag låg där på sista anhalten innan jag skulle in på salen låg man och tittade på alla gröna människor så slog det mig att kollegerna måste verkligen lära känna varandras kroppspråk, för alla ser ju lika danna ut!
Felstucken i armen och ett stort blåmärke som följd är väl alla komplikationer som jag har råkat ut för. Annart kund jag åka hem efter 2 timmar, skönt. Hemma blev det pizza!
 

Inga kommentarer: