söndag 10 oktober 2010

Söndag 10/10

 

Denna helgen har vi bara myst och pysslat. Och ändå inte lyckats få gjort någonting! Anton har varit instängd på Tuvalisas rum för dit bar Jonas allt sitt lego. Han har byggt sedan igår, hinner knappt att äta och gick direkt upp i morse och började bygga!! Mysigt. Han kallar det för vinterlego, för detta tar vi bara fram på hösten och sen får det vara framme tills Märklintåget kommer fram till advent. Lite restriktioner måste min man ha när det gäller tågen. Inte min stora hobby om man säger så. Fast det är så mysigt när dom två sitter och kör, runt, runt, runt.


Som sagt så har det inte hänt så mycket men tiden springer iväg ändå. Hyllplanen i våra platsbyggda garderober har iallafall kommit på plats. Inte illa, nu ska vi bara komma på hur vi vill ha dörrarna! Bordet från Jonas mamma har äntligen kommit dit där jag vill ha det, tillsammans med skänken på andra våning. Lagom stort är det också! Ska bara ta lite möbelpolish så skiner det ikapp med solen (när den vill titta fram igen).


 
På onsdag ska vi åka ner till Fredrik och tant Marie för att som vanligt äta underbart god mat och få sitta och prata en massa. Saknar dom lite ibland. Jag har ju fått äran att sy Maries brudklänning så jag hoppas att vi ska komma en bit på skapandet vid detta möte så att jag kan sätta igång snart. Inget datum är satt men tiden räcker aldrig till ändå när man ska sy klänningar!!
Snart sitter det en modell av en brudklänning här och senare orginalet, spännande!
 
Själv har jag inte varit på topp, ingreppet har gjort mig orkeslös, dålig aptit och allmänt nere...
Hoppas på att veckan som kommer ska kunna ge oss lite mer inspiration. Jonas har ju för sjutton semester. Här ska pysslas och mysslas....
Ta han om er

Inga kommentarer: