fredag 26 mars 2010

Fredag!!


Igår var det våffeldagen och givetvis skulle vi göra våfflor här hemma. Anton åt mest grädde, som vanligt men en hel våffla slank det ner till sist.
Dörren stod öppen och vårfåglarnas kvitter ljöd härligt. Jag fick knappt stänga dörren för lillemannen. Mamma det är vår nu. Känns som om han njuter mer än vi andra. Härligt.
Måste ju bara få skrika ut min glädje över att våra underbara vänner ska gifta sig. Som i värsta Sex and the City stil får man på sms att dom sitter i Central Park och dricker skumpa och firar att tjejen sagt JA!!! GRATTIS!!!
Hoppas på ett underbart bröllop inom kort då, så känn ingen som helst press på er. Ni är välkommna hem till Sverige först!!

Här har vi den vidriga TV-bänken som snart kommer att vara färdig. Och VIT!!! Anton var målarmästare och faktiskt riktigt duktig!! Men när det kom till lackfärgen så var det mamma som höll i penseln.

Hoppas på ett sista lager innan helgen är slut.
Har dessutom fått en nerv i kläm bak i ryggslutet så jag är sjukskriven idag fredag och hoppas på att komma till jobbet på måndag men då gäller det att vila och det har jag väldigt svårt med när jag är hemma. Det finns ju såååååå mycket som behöver göras nu innan man ska vara ute och greja hela dagarna.
Vi har inte änns hunnit förså något som ska vara i landet men så har det ju varit snö fram tills i veckan och nu kan vi äntligen skåda våran gräsmatta.
Lökarna har poppat upp ur jorden så snödropparna har börjat blomma på bara 2 dagar och påskliljorna har kommit upp 10 cm.
Igår var vi på extra ultraljud för att kolla om moderkakan var där den skulle och allt såg bra ut. pju....
Men det var lite annorlunda att titta denna gången. Nu var det ju inte ett "helt" foster på bilden utan en "hel" fot och en hel hand och ett öra... så häftigt att se!!
Ett besök hos tandläkaren blev det oxå för att titta till min provosoriskt lagade kindtand. Då jag är en av alla dessa rädda personer med lustgas och besövning så fort jag ska öppna munen för en tandläkare så var detta en riktig pers men jag känner mig så stolt nu i efterhand att jag ville bara springa tillbaka till henne och ge henne en bamsekram!!
Ha en trevlig helg alla

1 kommentar:

Palmerska villan sa...

sååå mysigt det låter med vår, vattenkoppor, trapp och tapetval..
jag vill komma och hälsa på snart.. väntar med stor förväntan att se er övervåning.. o mage... kanske tom bebis!!

kram till er alla 3