måndag 15 mars 2010

Tandvärk

Aj, min lilla tand spökar med mig! Har en liten liten tand som är under behandlig och de senaste dagnarna har den börjat kännas "naken" det småmolar lite och isar när jag äter. Får väl ta mig i kragen och ringa min tandläkare......blä
Åh, jag har tagit så mycket fina kort i helgen och så sitter jag här på jobbet och har abstinens över att inte få visa er något.
Jonas fick hjälp från Per i fredags att sätta ihop trappan och lyft den på plats. Så ny har vi helt plöstligt ett helt hus med 2 plan. Häftigt!!
Katterna njuter av att kunna trippa upp och ner mellan våningarna. Och jag tycker också att den låter ganska mysigt.
I lördags skulle vi har varit på dop i Köpenhamn hos min halvbror som skulle döpa sin lilla Rebecca som är nr 2 i turordning.
Men vi tackade nej sent i vecka då jag kände att det orkas inte med i dessa tider. Efter kräksjuka hela förra helgen och en jobbhelg framför så blev det som ett stenblock som hängde över mig. Känns väldigt skönt att jag fick stanna hemma istället och bara pyssla omkring i raggsockor och med håret på ända.
Börjar fatta att snart är det påsk och jag har inte ett ända pynt att ta fram. Så det kommer nog bara bli lite ris med vita fjädrar i och en och annan påsklilja i burkar och vasar. Det får räcka helt enkelt.
Vi började även att samtala om att man snart kan få komma ut i trädgården och börja gräva. Att få lufta grönskakslandet så när knopparna brister på träden och i tulpanlanden...mmmmm Längtar nästan ihjäl mig.
Få helr enkelt ta mig tid när jag kommer hem och lägga upp alla bilder på trappan (som är långt ifrån färdig) och lite vårinspiration.
Kram på er!!

1 kommentar:

Palmerska villan sa...

Har ni köpt en trappa eller byggt en själva? väntar ivrigt på bilderna!