söndag 9 augusti 2009

Havet

Lika stilla och fridfullt som dett ser ut var det även ute på havet så efter sabba beslut tog vi en tur med "myran" tillsammans med min mamma och Egon.

Havet låg helt bleke och solens strålar gistrade ikapp på vattenytan, så man slapp se alla brännmaneterna som kommer in vid denna tiden på sommaren. Nu har vi ju haft lite otur med vädret den sista tiden och vattnet har kylts av lite och då kommer dom odågorna på en gång...blä!

Men min mor och hennes stora kärlek är iallafall väldigt fina på denna bilden. Mamma sitter i fören och Egon har styckit upp huvet hur luckan!! Mysigt .

Fiskade gjorde vi också. Efter ett tag så tyckte både jag och Jonas att det nappade men sen hände det inte mer och Jonas hade bara en manet på kroken så vi satt nog kvar i minst en halvtimma. Och när jag skulle dra upp min dörja så sitter det en stackars Vittling på nedersta kroken.... känner mig som en djurplågare, kroken satt dessutom genom ögat!! Men han ville simma vidare så ner i plurret åkte han igen.


Nästan hela gänget samlat!!
Fler sånna turer tack. Men nästa gång ska vi ha fika med oss. Fattar inte hur vi kunde missad det viktigaste med hela utflykten?!



Dax att plocka ut bilder från Lördagens bröllop.
På återseende!!

Inga kommentarer: