onsdag 5 augusti 2009

Liseberg

I söndags så hann vi faktiskt med väldigt mycket. Jonas fick gjort saft igen på bär som vi fick plocka av hos en granne till farmor Sally, röda vinbär och så lite jordgubbar. Anton hjälper som vanligt alltid till när det står nått på spisen. Undra vad det blir av honom igentligen.



Jag fick äntligen målat Antons uteleksakslåda som Jonas har snickrat ihop. Perfekt att ha alla lastbilar och gräsklippare (för han kommer att bli som sin pappa när det gäller gräsklippning sen) spadar och annat.
Ett cykelställ har också hunnits snickras och målas. Och det tycker jag verkligen mycket om. Bild på det kommer senare. Med tanke på allt som görs ute så förstår ni kanske att det inte blir så mycket gjort på vår andra våning.
Måste också berätta att det var en familj här och berömde vårt hus och det är det många som gör varje sommar och det är ju jätteroligt. Minder roligt är att alla vill ha våra ritningar, men eftersom att vi ritat själva så kan dom ju bara försöka....hahhahha.
Men denna familj va så mysig att vi bara var tvugna att visa dom runt. Trevligt att man kan inspirera andra.


När jag målat färdigt och sockernivån var på botten, lagade min underbara Jonas lunch åt oss och då kom vi på den härliga idén med att vi kanske skulle ta och åka till Liseberg så har vi det gjort. Om ni undrar om det var mycket folk så svar JA. men inga långa köer ändå.
Jonas hade sin turdag och vann stjärnvinst det första han gjorde. Lyckans ost.


Farfars bilar, karuseller och båt fick vi åka. Jag mitt nöt åkte upp i parisehjulet själv med Anton och det var ju inte så smart med tanke på att jag får sån toksvindel när man kommer på toppen och han ville inte riktigt sitta still...men men vad är en bal på slottet. Han har iallafall varit helt underbar.




Och ninisöron skulle ju också inhandlas. Som ni ser så klarade vi oss inte undan regnet men vad gör väl det när man har en mysig eftermiddag med familjen.
Bye bye

1 kommentar:

Palmerska villan sa...

Söta dom är dina pojkar..